Danfoss kan vel med rette kaldes for et internationalt flagskib med sæde i Danmark, og det kan vi godt være stolte af. Koncernen har en lang og glorværdig historie, og virksomhedens succes skyldes blandt mange andre faktorer en stærk og vel defineret “corporate policy”. Her er lille uddrag af den.
Et godt omdømme er en forudsætning for virksomhedernes vækst på globalt plan; Danfoss ‘succes afhænger af tillid fra omverdenen til at Danfoss overholder ordene: Vi lever vores værdier. For medarbejdere betyder det, at de har en attraktiv arbejdsplads og et sundt arbejdsmiljø. Hvad angår miljøet bidrager Danfoss-produkter til energibesparelser, og de miljømæssige konsekvenser af produktionen bliver til stadighed reduceret.
Markela Dedopoulos ny direktør i Danfoss
Egentlig er det lidt forkert at skrive, at Markela Dedopoulos er ny direktør, for fakta er, at hun tiltrådte stillingen 1. maj 2011. Men når vi alligevel skriver om det nu, skyldes det, at kommunikationsdirektøren faktisk er en yderst interessant dansk erhvervskvinde. Det smukt og eksotisk klingende navn skyldes en græsk far og en dansk mor. Vi ved også, at Markela Dedopoulos har rødder i nogle af de mest bemærkelsesværdige kommunikative opgaver i dansk erhvervsliv i senere tid. Markela har en fortid som kommunikationsansvarlig i bl.a. Vestas og Arriva – i sidstnævnte firma stod hun for hele den vanskelige proces i at formidle virksomhedens standpunkter, da den var under pres. Dette illustreres meget godt af, at Markela Dedopoulos på én enkelt dag måtte håndtere 110 mobiltelefonopkald, da Arriva skulle forklare sig overfor regeringen. Du kan læse hele den historie og et interview med Markela Dedopoulos her.
Hvis du har lyst at connecte med Markela Dedopoulos via LinkedIn, kan du gøre det lige her: LinkedIn for Markela Dedopoulos